Kuva-albumi / Seuran myymät tuotteet kuvina / Suomenlahdenulkosaaret
Suomenlahdenulkosaaret

Lisätty: 3 Elokuu 2020

Kuvaus: Risto Hamarin, Martti Korhosen, Timo Miettisen ja Ilmar Talven kirja " Suomenlahden ulkosaaret - Lavansaari, Seiskari, Suursaari, Tytärsaari" kertoo näiden ulkosaarten historiasta, kansasta ja kulttuurista. Kirjan on kustantanut Suomalaisen Kirjallisuuden Seura ja se on painettu v. 1996. Kirjan takakannen teksti kertoo: Tätä menetettyä maailmaa ei ole paljon tutkittu. Suomenlahden ulkosaaret on ensimmäinen teos saarten historiasta, kansasta ja kulttuurista. Risto Hamari hahmottaa saarten luonnonhistorian, fyysisen ympäristön kehitystä ja kertoo saarten harvinaislaatuisesta, vaihtelevasta luonnosta, Timo Miettinen tutkii saarten esihistoriaa, ihmisen varhaisinta vaihetta arkeologisten löytöjen kautta ja Martti Korhonen luo katsauksen saarten historiallisen ajan vaiheisiin monien valtioiden välissä. Ilmar Talve kuvaa laajasti ja monipuolisesti saarten omintakeista kansankulttuuria, alkuperäisväestön tapoja, elinkeinoja ja sosiaalista elämää.

Ei kommentteja

Kommentoi kuvaa