tytot_kansallispuvuissa

Lisätty: 23 Heinäkuu 2020

Kuvaus: Lavansaaren tytöt Vanha-Karjalan kansallispuvuissa. Puvut valmistutti opettaja Helmi Pitkäpaasi koulussa v. 1916. Vasemmalla alhaalla istuu Saima Mannonen eli Joosepin Saima vieressään Siviä Suomalainen eli Toisiin Siviä. Takana vasemmalla seisoo Maria Helena Pohjola (os. Talsi) ja hänen vieressään Vilhelmiina Mannonen eli Papin Matin Tommin Miina. Kuva Saimi Kääriän

(kansiossa: Lavansaaren väkeä)

Avainsanoja: tytöt, kansallispuku, puku, koulu, opettaja

kortti-kansallispuvut

Lisätty: 3 Elokuu 2020

Kuvaus: Kuvataiteilija Salli Parikan piirtämä yksi- tai kaksiosainen kortti, jonka kuva-aiheena on Lavansaaren kansallispukuiset nainen ja mies Lavansaaren Suursataman rannassa. Kaksiosaisen kortin mukana tulee kirjekuori. Kortin julkaisija Lavansaari-seura ry.

Avainsanoja: kortti, kansallispuku, tuotteet

kansallispuku_paperinukke

Lisätty: 13 Elokuu 2020

Kuvaus: Paperinukkearkki, jossa joko tumma- tai vaaleatukkainen tyttö sekä Lavansaaren kansallispukuun kuuluvat vaateosat.

Avainsanoja: paperinukke, tuotteet, kansallispuku