mullinkujan_karajat

Lisätty: 23 Heinäkuu 2020

Kuvaus: Mullinkujan "käräjämiehet". Kuva on Martti Harjun albumista ja henkilöt on tunnistanut hänen äitinsä Laina Harju. Kuvan henkilöt ovat (ilmeisesti vasemmalta lukien): Eevald Lundberg (Eevat Lumber), Aaro Merinen, Eevert Mulli (myöh. Männistö), tuntematon, Olavi Piensoho (Jussin Eetun Olavi), Eino Piensoho (Jussin Eetun Eino), Arttu Mulli, Eevert Hotanen, tuntematon, Antton Suursoho (Raussin Anttoon), Eemil Heikkola, Eemil Mulli (Lienastiinan Eemil), Pärtty Veini (Kallen Pärtty), Toiv Lehtola, Simo Piispa (Manun Simo), Verner Piensoho, Juho Klaus (Lauksen Jussi), Efrain Luotonen (Alen Epa), Aaro Aatola, Adolf Merinen, Roope Veini, Uuno Kääriä (Sivin Aaton Uuno), Tauno Kääriä (Sivin Aaton Tauno), Manuel Piispa, Juho Autio (Aution Jussi), Ville Suomalainen (Suutar-Ville), Jaakko Heikkola (Eellantin Jaakko) ja Jooseppi Hytti.

(kansiossa: Lavansaaren väkeä)

Avainsanoja: Lounatkylä, Mullinkuja, miehet, käräjät

lounatkyla_1992

Lisätty: 20 Heinäkuu 2020

Kuvaus: Martti Kajomeren venäläisen heilikopterin ikkunasta ottama kuva Lounatkylän alueesta sellaisena, kuin se oli v. 1992. Vain muutama rakennus oli jäljellä, muut joko purettu ja viety muualle tai palaneet Lavansaaren pommituksessa 30.11.1939.

Avainsanoja: Lounatkylä. nykyaika, ilmakuva

rykmentin_murheenkryyni

Lisätty: 28 Heinäkuu 2020

Kuvaus: Rykmentin murheenkryyni - näytelmän näyttelijät Kalastajainseuran talossa, Lounatkylässä. Valkolakkinen mies toisena vasemmalta on Tauno Harju. Kuva on Martti Harjun albumista. Kuva on vähän epätarkka, mutta jos tunnet muita kuvan henkilöitä, niin kertoisitko tuntemasi Anja Vihiselle esim. kotisivujen Ota yhteyttä sivun kautta.

Avainsanoja: Kalastajainseurantalo, näytelmä, Lounatkylä