kylakartta

Lisätty: 3 Elokuu 2020

Kuvaus: A4 -kokoinen kartta, jossa on kuvattuna Lavansaaren kylät ja talot v. 1939. Numeroitujen talojen ja niiden omistajien luettelo tulee kartan mukana.

Avainsanoja: Lavansaari, kylät, kartta, tuotteet

lounatkyla_1992

Lisätty: 20 Heinäkuu 2020

Kuvaus: Martti Kajomeren venäläisen heilikopterin ikkunasta ottama kuva Lounatkylän alueesta sellaisena, kuin se oli v. 1992. Vain muutama rakennus oli jäljellä, muut joko purettu ja viety muualle tai palaneet Lavansaaren pommituksessa 30.11.1939.

Avainsanoja: Lounatkylä. nykyaika, ilmakuva

suomalainen_talo_2005_lundbergin

Lisätty: 23 Heinäkuu 2020

Kuvaus: Tämä entinen Lundbergin (Lumperin) talo oli eräs harvoja vielä v. 2005 pystyssä ja asuttuina olleita Lavansaaren taloja. Mustavalkoinen kuva talosta ja Vuokko Strömbergin matkakertomus ovat Lavansaaren Sanomat -lehdessä n:o 11.

Avainsanoja: Klauksenkylä, talo, 2005

niittaja

Lisätty: 28 Heinäkuu 2020

Kuvaus: Heinätöissä Lavansaaren Pohjakylässä. Kuvassa 80-vuotias Adam Hovi eli Hovin ukko, tyttären tytär Hilma Tolsa sekä Helena Talsi eli Kiesin Liena Hovin kotiniityllä. Kuva Aili Oksasen jäämistöstä.

Avainsanoja: heinätyöt, Pohjakylä, niitty

rykmentin_murheenkryyni

Lisätty: 28 Heinäkuu 2020

Kuvaus: Rykmentin murheenkryyni - näytelmän näyttelijät Kalastajainseuran talossa, Lounatkylässä. Valkolakkinen mies toisena vasemmalta on Tauno Harju. Kuva on Martti Harjun albumista. Kuva on vähän epätarkka, mutta jos tunnet muita kuvan henkilöitä, niin kertoisitko tuntemasi Anja Vihiselle esim. kotisivujen Ota yhteyttä sivun kautta.

Avainsanoja: Kalastajainseurantalo, näytelmä, Lounatkylä