suisaaressa

Lisätty: 24 Heinäkuu 2020

Kuvaus: Kuvassa, Suisaaren rannalla ovat vasemmalta lukien Lavansaaren saarnaajan, pastori Akseli Elomaan perhe sekä Lavansaaressa opettajina toimineet Maiju (Vieno) Allto ja Elsa Lindroos. Oikeanpuoleisin henkilö on Elsa Lindroosin pikkusisko Irja. Kuva on 1920-luvulta. Rannalla näkyy saarille tyypillistä eloperäistä ainesta, kuten esim. levää. Tällaista hatruksi, höyteriksi, turoksi tai houveriksi kutsuttua ainesta kertyy suojaisiin paikkoihin tyrskyn kasaamana. Saarelaiset käyttivät hatrua erinomaisena lannoitteena. Kuva Saimi Kääriän

(kansiossa: Muita kuvia Lavansaarelta)

Avainsanoja: Suisaari, ranta, kesävieras, hatru, höyteri, turo, houveri, levä

rykmentin_murheenkryyni

Lisätty: 28 Heinäkuu 2020

Kuvaus: Rykmentin murheenkryyni - näytelmän näyttelijät Kalastajainseuran talossa, Lounatkylässä. Valkolakkinen mies toisena vasemmalta on Tauno Harju. Kuva on Martti Harjun albumista. Kuva on vähän epätarkka, mutta jos tunnet muita kuvan henkilöitä, niin kertoisitko tuntemasi Anja Vihiselle esim. kotisivujen Ota yhteyttä sivun kautta.

Avainsanoja: Kalastajainseurantalo, näytelmä, Lounatkylä

jaakarin_morsian

Lisätty: 28 Heinäkuu 2020

Kuvaus: Jääkärin morsian - näytelmä Lavansaaressa. Näyttelijät yhteiskuvassa Kalastajainseuran talolla. Toisella porrasaskelmalla vasemmalla, lippalakki päässään, on Tauno Harju. Eturivissä oikealla, jakla porrasaskelmalla on Väinö Harju. Kuva on Martti Harjun albumista. Tunnistatko muita kuvan henkilöitä? Lähetä tietosi kotisivujen ylläpitäjälle, Anja Vihiselle. Kotisivuilla on Ota yhteyttä -sivu, jonka kautta yhteydenotto onnistuu helposti.

Avainsanoja: Kalastajainseurantalo, näytelmä